Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna våra kunder funderar på. Hittar du inte svar här, kan du använda formuläret nedan för att skicka din fråga så svarar vi så snart som möjligt. 

Innan du beställer

Hos oss kan du även beställa som företag, kommun eller skola. Vi kan skicka elektroniska fakturor, men tyvärr kan vi inte skicka PEPPOL-fakturor till organisationsnummer. Kontakta oss via formuläret längst ner om du vill göra en företagsbeställning. Ordervärdet för företagsbeställningar måste vara minst 2 500 SEK. 

Företagspaketet levereras till din företagsadress mellan kl. 08:00-16:00, och DHL:s chaufför kommer överens om en leveranstid via telefonnumret som anges i ordern. 

Du behöver bara ange ditt personnummer om du väljer att använda KLARNAs faktura- eller delbetalning. Vid betalning med SWISH, VISA eller kreditkort behöver du inte ange personnummer. 

Ändra din beställning

Om du vill ta bort en vara från din beställning är det viktigt att du meddelar oss så snart som möjligt. Vi kan inte garantera att vi hinner göra denna ändring innan paketet lämnar vårt lager. 

Vi har tyvärr inte möjlighet att lägga till fler varor på en order som redan är gjord. Detta beror på att vi inte kan debitera dig mer än det belopp du redan har bekräftat vid beställningstillfället. 

Du kan avbryta din order genom att skicka oss ett mail via formuläret längst ner på den här sidan. Om beställningen redan har lämnat lagret kommer vi tyvärr att behöva dra av kostnaderna för returfrakten från det belopp vi återbetalar. Det är därför viktigt att du meddelar oss så snart som möjligt. Vi kan inte garantera att avbokningen hinner fram innan paketet lämnar vårt lager. 

Frakt

Du kan enkelt skicka din beställning till en annan adress än din egen. När du fyller i formuläret i kassan är ”Dina uppgifterdig som betalar, ochLeverans” dit paketet ska skickas.

 

DHL hämtar dagligen beställningar från vårt lager. Beroende på storleken på din beställning kommer den att levereras hem till din brevlåda eller till närmaste utlämningsställe.

När vi har mottagit din beställning får du automatiskt en bekräftelse via e-post till den adress du angav vid beställningen. Denna kan hamna i skräppost. Titta gärna igenom den för att se att allt är korrekt. 

När din order lämnar vårt lager får du ett mail där du hittar en länk för att spåra ditt paket. 

Spårningsnumret kan du klistra in i DHL:s spårningstjänst, där du också hittar chatt, e-post och telefon till DHL:s kundtjänst. 

Om du har skapat ett konto i vår webbshop kan du också se status på dina beställningar under ”mitt konto”. 

SPÅRA PAKET HÄR

Våra leveranstider beror på när du beställer och var i Sverige du bor. I regel skickar vi din beställning samma dag eller dagen efter att den bekräftats. 

Det tar vanligtvis 1–3 dagar innan paketet anländer till närmaste utlämningsställe eller din brevlåda. 

Byte och retur

Kontakta oss via formuläret längst nerdenna sida och ange ditt ordernummerhjälper vi dig så snart som möjligt. 

Kontakta oss via formuläret längst nerdenna sida och ange ditt ordernummerhjälper vi dig så snart som möjligt. 

När din beställning lämnar vårt lager får du ett mail med en länk för att spåra ditt paket. Spårningsnumret kan du klistra in i DHL:s spårningstjänst, där du också hittar chatt, e-post och telefon till DHL:s kundtjänst. 

Om du har skapat ett konto i vår webbshop kan du också se status på dina beställningar under ”mitt konto”. Om du upplever problem med spårningen, kontakta oss via formuläret längst ner på denna sida och ange ditt ordernummer så hjälper vi dig så snart som möjligt. 

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt från att du mottar ett paket. För att utnyttja din ångerrätt måste du meddela oss inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. Det räcker att du skickar oss ett mail via formuläret längst ner på denna sida. 

Lägg sedan en lapp i paketet där du anger att du ångrar köpet. För snabb behandling är det bra om du även anger ditt ordernummer, gärna genom att fylla i detta ångerrättsformulär. Skicka paketet tillsammans med ångerblanketten från ditt närmaste postkontor, så återbetalar vi dig så snart vi mottagit paketet. 

Du betalar själv frakten för varor som returneras till oss. 

Adressen för returer är: 

Holship, att: Forskarfabriken 

Arendalsvägen 40 

43439 Kungsbacka 

Email: Info@forskarfabriken.se 

Ibland har vi otur, och varor kan vara felaktigt producerade eller skadas under frakt. Detta löser vi genom att skicka dig en ny vara så länge vi har den i lager. 

Kontakta oss via formuläret längst ner på denna sida och ange ditt ordernummer så hjälper vi dig så snart som möjligt. 

Samarbete

Vi letar alltid efter spännande samarbetspartners och är öppna för samarbete i många olika former. Skicka oss ett mail via formuläret nedan om du har ett förslag på ett samarbete så tar vi det därifrån. 

Villkor